Durant aquest curs seguirem aprenent a regular les nostres emocions...
El Barça de Guardiola és observat atentament des de molts àmbits, i no només des de l'esportiu. Per què? Pot ser un referent social?
Vídeo
Una enciclopèdia desenvolupada al marge de les lleis del mercat, amb autors aficionats que no cobren i usuaris que no paguen, s'ha convertit en la primera font d'informació mundial.
Vídeo
RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
QUAN TOT S’EMBOLICA
Es poden treballar els valors a través d’una història titulada “QUAN TOT S’EMBOLICA”.
Aquesta història presenta en clau d’humor el caos que creen els conflictes. Al mateix tempsproporciona eines i camins per a l’entesa i la reconciliació. La cinta mostra que abans que tot es trenqui és possible la reconciliació a través de la situació que viuen dues marmotes.
Aquesta història presenta en clau d’humor el caos que creen els conflictes. Al mateix tempsproporciona eines i camins per a l’entesa i la reconciliació. La cinta mostra que abans que tot es trenqui és possible la reconciliació a través de la situació que viuen dues marmotes.
POSSIBLES PREGUNTES PER DEBATRE I REFLEXIONAR:
Què ens explica aquesta història?
Quina és la causa del problema?
Els dos protagonistes són conscients del problema?
Per què creus que tot s’acaba complicant?
Com creus que haurien d’haver actuat?
Com acaba la història?
Has vist o has viscut alguna situació semblant?
Creus que s’hagués solucionat abans si haguessin parlat?
Què ens explica aquesta història?
Quina és la causa del problema?
Els dos protagonistes són conscients del problema?
Per què creus que tot s’acaba complicant?
Com creus que haurien d’haver actuat?
Com acaba la història?
Has vist o has viscut alguna situació semblant?
Creus que s’hagués solucionat abans si haguessin parlat?
COMPANYERISME I RESPONSABILITAT
“HOT SEAT”
Vídeo d’aproximadament 5 minuts on uns conills d’una empresa tenen un conflicte per culpa d’una cadira trencada. Qui l’ha trencat? Es comporten realment com a bons companys? Cal ser valent i afrontar els errors?… Aquesta i altres preguntes es poden resoldre mirant aquest vídeo.
SOPAR PER A DOS
La història narra la disputa entre dos camaleons per aconseguir marcar el seu territori i quedar-se el sopar (una mosca). Tenen un conflicte i la granota farà el paper de mediadora. El vídeo ens ensenya a saber resoldre els conflictes de bon començament sense deixar que esdevinguin un gran problema.
POSSIBLES PREGUNTES PER DEBATRE I REFLEXIONAR:
Què explica aquesta història?
Quin és el problema?
Creus que el camaleons guanyen alguna cosa mentre es barallen?
Creus que en perden alguna? Quina o quines?
Hi ha un personatge clau en el desenllaç d’aquesta història. Qui és? Quin paper hi juga?
Explica el que fan els camaleons quan seuen a parlar?
Comparteixen o distribueixen el menjar?
Qui creus que ha guanyat al final d’aquesta situació?
A la nostra vida quotidiana, hi ha situacions semblants?
T’agrada el final d’aquesta història?
Amb quin animal et sents més identificat? Per què?
Què explica aquesta història?
Quin és el problema?
Creus que el camaleons guanyen alguna cosa mentre es barallen?
Creus que en perden alguna? Quina o quines?
Hi ha un personatge clau en el desenllaç d’aquesta història. Qui és? Quin paper hi juga?
Explica el que fan els camaleons quan seuen a parlar?
Comparteixen o distribueixen el menjar?
Qui creus que ha guanyat al final d’aquesta situació?
A la nostra vida quotidiana, hi ha situacions semblants?
T’agrada el final d’aquesta història?
Amb quin animal et sents més identificat? Per què?
Aquí podem trobar mitologia grga per a nens.. ideal per alternativa a religió
“Todo cuanto es moderno en nuestras vidas se lo debemos a los griegos” – Oscar Wilde
..i videos:
- 6 contra 6. Vídeo sobre pares hooligans: M'agradaria compartir com vosaltres aquest vídeo / curtmetratge a què fa referència l'articleaparegut avui a La Vanguardia. Val la pena que mireu el vídeo a pantalla completa, i si és amb els vostres fills millor, especialment si teniu fills fent esport de competició en escoles i clubs. Aquest article i el magnífic curtmetratge reflecteixen una cosa que hem viscut en moltes pistes.
- El petit equip que no marcava. El vídeo explica la història delFutbol Club Margatània, un equip de futbol 7 format l’any 2008 per l’Associació de Pares i Mares (AMPA) de les escoles Margalló i Cossetània de Vilanova i la Geltrú. L’equip es caracteritzava per les derrotes successives al llarg del campionat, amb golejades que havien arribat fins i tot a 27-0.Tot i això, el vídeo mostra la bona voluntat dels nens i nenes del Margatània, i permet veure que el més important en qualsevol competició esportiva és la il·lusió dipositada, les ganes de seguir endavant i la motivació tot i les dificultats. En definitiva, doncs, un vídeo d'un "equip petit" que transmet grandesa en els seus valors humans.
Vols saber si ets responsable?
test de responsabilitat
EMOCIONA`T!
INTERIORITZA
Recursos per a l'autoconeixement
- Juego para trabajar la resolución de conflictos
- Comunicar como me siento
- Pedir las cosas por favor
- Pedir disculpas
- Ayuda ante situaciones límite
- Memorice de expresiones
- Manual de Educación Emocional
Motivació!!!
SLEEP: Arribar a un acord
FOOD: N'hi ha per tothom
EL PONT
Us presentem un vídeo per treballar la RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.
Hi ha dos maneres de fer-ho: D'una banda, hi ha els que no saben fer-ho i de l'altra els qui els resolen col·laborant. És genial per treballar a l'escola.
1. AMISTAD
- Mi lado de la bufanda: Cuento sobre la amistad de dos amigos. Una metáfora sobre el valor de la amistad verdadera.
>Per veure més vídeos
- Monsterbox: Emotiva y tierna animación sobre la amistad.
- Changing Batteries
2. EMPATÍA
- Chicken or The Egg: Corto animado poco convencional sobre un cerdo que tiene una adicción a comer huevos. Pero cuando se enamora de una gallina, tiene que elegir qué es lo primero ... el huevo o la gallina.
- Empathise
- Los pajaritos
3. TOLERANCIA
4. MIEDO
- El puente: Minivideo de animación sobre la importancia y utilidad de la colaboración.
6. SOLIDARIDAD
La Flor Más Grande del Mundo (José Saramago): En un mundo en donde prevalece el egoismo, la falta de solidaridad, de amor a la vida en cualquiera de sus formas, el cuento destaca los valores esenciales, y lo que tienen de gigantes los pequeños actos solidarios, aquello que nos hace verdaderamente grandes. Pero además, el viaje que hace el niño puede intepretarse como un viaje interno en donde éste busca dentro suyo aquello que le ayudará a crecer y a darle un sentido a su vida, y su infancia será siempre aquel lugar para reencontrarse con lo mejor de sí.
- 12 cuentos para trabajar la Educación Emocional el próximo curso escolar
- Educación de las emociones en el aula
- Cultivando emociones: Educación emocional de 3 a 8 años
- Manual de Educación Emocional para la ESO
- ¿Cómo educar las emociones en los nños?
- 15 sencillas propuestas para hacer un hueco a las emociones en nuestras aulas
- Cuentos para trabajar la Educación Emocional
- Trivial : Cómo me siento, cómo se siente
Aquest mes de desembre és el mes de la solidaritat!
Però... Què és per vosaltres la solidaritat??
És un valor important en la nostra societat??
O val més, tal i com estan les coses, mirar
per un mateix sense tenir en compte els altres??
Durant aquest mes ho anirem treballant a classe!
Perquè comenceu a fer boca però, aquí us deixo
un parell de videos...
A veure que us semblen!
Tenen a veure amb la solidaritat o no? Què creieu?
_______________________________________________________________________
Us deixo també aquest altre video, que no té gaire a veure
amb la solidaritat, però que ens transmet un valor
molt i molt important per a tots.
A veure si em sabeu dir quin és!
Ben aviat en parlarem a la classe!
Aixó si que és ser una persona soliedaritat , si tothom fos així ...
ResponderEliminarTens tota la raó Aura
EliminarEstic d'acord amb tu Aura
ResponderEliminar